voytek, wiem że Twoja wypowiedz jest raczej retoryczna, ale rok temu jechałem przez Niemcy, lał deszcz a mimo to bez problemu dało radę jechać GPSowe 160km/h więc chyba u nich asfalt ma jakieś właściwości gąbki :shock:
octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez rkbNier zawsze ale czasami daje to o sobie znac i dalem sobie juz spokoj z wymyslaniem rozwiazan, O2FL ma tak zorobione zawieszenie ze jest dosyc czule na pochyłości i trzeba z tym żyć.
za to
Zamieszczone przez rkbw serwisie to tez mowili ze to auto w ktora strone bujnie w ta strone leci--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Jakość jazdy w koleinach zależy w dużym stopniu od szerokości opony. Im szersza opona (z reguły ma również wyższy indeks prędkości) tym auto ma większą tendencję do "myszkowania".
Jeszcze pytanie do osób mających problem ze ściąganiem: jaki odcinek drogi (długość) auto może przejechać prosto, bez korekcji kierunku kierownicą?Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazJeszcze pytanie do osób mających problem ze ściąganiem: jaki odcinek drogi (długość) auto może przejechać prosto, bez korekcji kierunku kierownicą?
kowal 2002 Faktycznie jakaś elektroniczna korekcja tego ściągania jest. Często jeżdżę jedną z szos pod Warszawą, która ma nieznaczne, w zasadzie niewidoczne pochylenie jezdni na prawo. I raz czuje lekkie ściąganie, a kierownica jest "miękka", a raz na tym samym odcinku kierownica twarda (choć nieznacznie skręcona w lewo) i nic nie muszę kontrować, auto jedzie prosto samo. A następnego dnia w tym samym miejscu znowu ściąga. Może coś jest nie tak z oprogramowaniem ???
[ Dodano: Pon 05 Wrz, 11 13:48 ]
Myślałem, że chyba jestem jakiś delikatnie mówiąc przewrażliwiony na punkcie tego ściągania, ale jakiś czas temu przejechałem się Alfą 156 kolegi i mimo widocznego pochylenia jezdni auto jechało jak po sznurku, zero ściągania, zero konieczności kontrowania kierownicą. Ale i charakterystyka wspomagania w tej Alfie jest zupełnie inna. Przy jeździe na wprost kierownica jest wyraźnie twardsza niż w Skodzie.
Komentarz
-
-
ASO zawsze twierdzi, że nie co się czepiać. Może być tylko gorzej. SAP może tez zastosować standardową formułkę, że " najlepiej sprawdzi i zweryfikuje problem ASO... itp". Ale dopóki masz gwarancję nie rezygnuj.
Może postrasz np. Autoświatem - jest taka rubryka, w której dziennikarze pomagają w walce z ASO.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Koledzy - jestem właśnie po kolejnej wizycie w ASO z tym tematem.
Od nowości - ściąganie w prawo (raz bardziej, raz mniej - generalnie na odcinku 100 m auto potrafiło być całkiem na poboczu) + lekko przekręcona w prawo kierownica. ASO w Tarnowie po 3 wizytach twierdziło uparcie, że wina tkwi w oponach (zimówki Michelin ). Niestety zmiana całych kół (nowe aluminiowe felgi + opony Pirelli Cinturato P7) nic nie pomogła - problem nadal występował.
Następna wizyta w ASO InterAuto w Krakowie - przegląd po 30 tys + zgłoszony problem ze ściąganiem
Samochód odebrałem z poprawioną trakcją (tzn ściągał nadal, ale dużo mniej). Dużo roboty pewnie z tym nie było, bo oddali autko (razem z przeglądem) po 2 godzinach.
Niestety po kolejnych przejechanych tysiącach km ściąganie znów się nasiliło.
Kolejny raz ASO InterAuto - zmiana kół stronami i "miało pomóc" . Efekt - ściąganie lekko w lewą stronę.
TO AUTO NIE POTRAFI JECHAĆ PROSTO - raz lekko w lewo, raz lekko w prawo!
Teraz na świeżo - wczorajsza wizyta w InterAuto w Krakowie !
Założone nowe koła od demówki - problem nadal istnieje .
Chociaż mistrz serwisu twierdził uparcie , że tak ma być (właśnie sprawa półosi wyszła na tapetę). W dodatku dowiedziałem się, że w Kodeksie Drogowym jest napisane, że kierowca powinien trzymać kierownicę w czasie jazdy - więc moje spostrzeżenia związane z "uciekaniem" auta są delikatnie mówiąc "bezprawne" !!! :evil:
NA szczęście kolejną jazdę próbną odbyłem z innym Panem z ich serwisu który potwierdził usterkę - w poniedziałek jadę na gruntowne sprawdzenie problemu.
Ale nie odpuszczę - i mam nadzieję, że w końcu wszyscy doczekamy się jakiegoś rozwiązania naszego problemu.
To nie tylko dyskomfort (ciągłe kontrowanie kierownicą) - ale i nasze BEZPIECZEŃSTWO! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SKODAJACKKoledzy - jestem właśnie po kolejnej wizycie w ASO z tym tematem.
To nie tylko dyskomfort (ciągłe kontrowanie kierownicą) - ale i nasze BEZPIECZEŃSTWO! Pozdrawiam
Chyba jako humor mogę przytoczyć z innego forum wypowiedź osoby mieszkającej w UK- tam podobno auta ściągają w lewo na wypadek zaśnięcia za kierownicą żeby nie pojechać na czołówkę tylko zjechać na pobocze1
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazZamieszczone przez SKODAJACKKoledzy - jestem właśnie po kolejnej wizycie w ASO z tym tematem.
To nie tylko dyskomfort (ciągłe kontrowanie kierownicą) - ale i nasze BEZPIECZEŃSTWO! Pozdrawiam
Chyba jako humor mogę przytoczyć z innego forum wypowiedź osoby mieszkającej w UK- tam podobno auta ściągają w lewo na wypadek zaśnięcia za kierownicą żeby nie pojechać na czołówkę tylko zjechać na pobocze1
Co do lewego pasa - jest różnica. W czasookresie ściągania w prawo - jedziemy dość długo prosto. Przy "ściąganiu w lewo" jestem na lewym poboczu szybciej niż się spostrzegę. Różnica występuje także w czasie zmiany prędkości - przy wyższych prędkościach wspomaganie jest "twardsze" i wtedy trudniej jest wyprowadzić auto z równowagi , ale jak proces już się zacznie to wtedy postępuje bardzo szybko,
Komentarz
-
-
Kilka dni temu zrobiłem jazdę tersową O2 u dilera skody w Krakowie. Testowa O2 w trakcie jazdy na wprost praktycznie wcale nie ściągała. Miłe zaskoczenieTą samą trasę później przejechałem swoją O2. Moje auto cały czas ściągało w prawo. Dziwna sytuacja, część aut nie ma problemu ze ściganiem w prawo a część ma
W trakcie jazdy autem testowym puściłem kierownicę. Samochód zaczął lekko, wręcz minimalnie, ściągać w prawo, jednak w ułamek sekundy nastąpiła korekta toru jazdy i auto już jechało prosto - przy puszczonej kierownicy.
Po jeździe testowej nasunął mi się wniosek, że przyczyną ściągania naszych aut nie są gumowe elementy zawieszenia, jak pisałem wcześniej. Potwierdzeniem tego jest, to co napisał kowal 2002 oraz voytek. Przypuszczam, że problem znajduje się w elektronice układu kierowniczego. Dokładnie jeszcze całego układu kierowniczego w zakresie elektroniki nie rozgryzłem, ale według tego co napisał kowal 2002, odpowiedzialnym za ściąganie może być czujnik G85, który nie podaje sygnału do jednostki sterującej o skręconych lekko kołach w prawo w wyniku pochylenia jezdni. Także tolerancja ustawienia jazdy na wprost w czujniku G85 może wynosić np. po 15 - 20 stopni w prawo i w lewo. Sprawia to że dopiero po przekroczeniu tego kąta system zaczyna reagować i korygować tor jazdy. Równie dobrze może być to czujnik momentu na kierownicy G269, jednak o ile się orientuję (w razie czego proszę mnie poprawić), określa on za silę przyłożoną przez kierowcę na kierownicy. W trakcie jazdy testową O2 na prostym odcinku drogi puściłam kierownicę, w związku z tym, moment na kierownicy wynosił zero. Chyba że G269 również określa moment siły pochodzący od kół z podziałem na lewe / prawe. Najłatwiej chyba określić to VCDSem w trakcie jazdy na wprost z puszczoną kierownicą. Widziałem wskazanie VCDS tylko na postoju, przy kręceniu kierownicą w lewo i w prawo, więc trudno mi stwierdzić jak to jest w czasie jazdy.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zadam teoretyczne pytanie: jest sobie samochód (geometria,opony,ciśnienie ok, opory toczenia L=P), który na równej i poziomej nawierzchni jedzie prosto. Jak będzie zachowywał się taki samochód na równym, prostym odcinku drogi pochylonej typowo w stronę pobocza?Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Przy pochyleniu będzie raczej ściągał.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Koledzy - znów byłem w ASO. Znów walczyli! Znów nic!
To jakaś masakra jest! :evil:
Muszę przyznać, że chłopaki z Inter-Auto na Zakopiańskiej starali się jak mogli - wgrany nowy sterownik do czujnika skrętu (ponoć od RS-a), kolejny raz ustawiona zbieżność (dla ciekawych wrzucę wkrótce wydruk), kolejna przekładka kół , autko umyte i wyczyszczone - ale problem nie zniknął. Przy 100-120 Km/h ściąga na lewy pas na odcinku ok. 100-150 m. Problem narasta przy jeździe pod górkę, przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Nie ma znaczenia pochylenie drogi - na mocno przechylonej w prawo jezdni auto dłużej "walczy" ze ściąganiem, ale w końcu znów jestem po lewej stronie. I ta nieszczęsna kierownica - cały czas skręcona lekko w prawo.
Jeszcze jedna wizyta w ASO, jedna szansa na naprawę i walczymy z SAP! Bujam się tak już ponad 40 tys Km i nie zamierzam dłużej!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SKODAJACKKoledzy - znów byłem w ASO. Znów walczyli! Znów nic!
To jakaś masakra jest! :evil:
Muszę przyznać, że chłopaki z Inter-Auto na Zakopiańskiej starali się jak mogli - wgrany nowy sterownik do czujnika skrętu (ponoć od RS-a), kolejny raz ustawiona zbieżność (dla ciekawych wrzucę wkrótce wydruk), kolejna przekładka kół , autko umyte i wyczyszczone - ale problem nie zniknął. Przy 100-120 Km/h ściąga na lewy pas na odcinku ok. 100-150 m. Problem narasta przy jeździe pod górkę, przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Nie ma znaczenia pochylenie drogi - na mocno przechylonej w prawo jezdni auto dłużej "walczy" ze ściąganiem, ale w końcu znów jestem po lewej stronie. I ta nieszczęsna kierownica - cały czas skręcona lekko w prawo.
Jeszcze jedna wizyta w ASO, jedna szansa na naprawę i walczymy z SAP! Bujam się tak już ponad 40 tys Km i nie zamierzam dłużej!superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaktoś podawał namiary do starego wygi dobrego fachowca od zawieszen w Krakowie, poszukaj i udaj sie do fachowca a nie do ASO, zapłacisz 100 i bedziesz miał spokój
Wydaje mi się, że to jednak bardziej złożony problem - łącznie z czujnikiem skrętu.
Komentarz
-
-
Po ustawieniu zbieżności kierownica nie powinna być przekrzywiona przy jeździe na wprost.
Na Twoim miejscu mimo wszystko podjechałbym do dobrego serwisu zajmującego się tylko geometrią na weryfikację ustawień. Są w Krakowie serwisy mające 4 głowicowy sprzęt Beissbartha i które znają się na rzeczy.
Mam złe doświadczenia z ustawianiem zbieżności w ASO. Na poprawkę już do nich nie pojechałem. Skorzystałem z w/w serwisu. Nie wnikam dlaczego źle ustawili w ASO-może mechanik nie umiał tego odpowiednio zrobić albo sprzęt mieli rozkalibrowany.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Kolego Piramida, z przykrością stwierdzam, że stary wyga tu nie pomoże. Sam jeździłem do kilku warsztatów poza ASO w tym przy Mogilskiej. Warsztat z polecenia. Efekt tego żaden. Problem, jak stwierdził SKODAJACEK jest poważniejszy i niezwiązany z geometrią. Obstawiam dalej, że to czujnik G85. Swoją drogą, ciekaw jestem ile kosztuje wymiana tego czujnika, na jakiś dobry zamiennik.
Komentarz
-
-
miszka, ale problem z G85 było by widać na blokach pomiarowych. Wystarczy w czasie jazdy porównywać jego wskazania ze wskazaniem czujnika momentu skrętu w maglownicy. Nadal podtrzymuje to co napisałem wcześniej, że trzeba by wykonać kilka próbnych jazd przy całkowicie odłączonym zasilaniu układu wspomagania. Wyeliminowałbyś wtedy m.in. geometrię, czy problem z mechanizmem różnicowym. I to, że wtedy nie ma wspomagania nie ma znaczenia, jeśli efekt nie będzie występował lub znacznie zmaleje to na 100% problem leży w maglownicy/elektronice wspomagania.
BTW. Czujniki macie już zespolone z maglownicą czy jeszcze w kolumnie kierownicy?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Witam,
ja tam się nie upieram że to wyłącznie G85Popieram, że należy wykonać jazdy próbne w tym z odłączonym wspomaganiem. Szkoda że Kolega kowal 2002 mieszka daleko od Krakowa (i na odwrót) można by się było spotkać i wspólnie zająć się tematem. Wszystko, co prowadzi do rozwiązani problemu jest pożądane.
Moje przypuszczenia że to G 85 oparłem na założeniu, iż wysyła on sygnał do jednostki sterującej i w wyniku tego uruchamiany jest silnik elektryczny wspomagania przekładni kierowniczej, który koryguje tor jazdy. Założyłem również, że jeżeli brak jest korekty toru jazdy, to albo czujnik G85 podaje sygnał w złym momencie, gdy kąt obrotu kierownicy jest już duży lub go wcale nie podaje w takiej formie aby nastąpiła reakcja, albo też jednostka centralna nie reaguje na ten sygnał. Trudny temat
SKODAJACK moim zdaniem SAP nic tu nie pomoże, ale warto spróbować, może coś się tam zmieniło. Sam do nich pisałem dwa razy i dwa razy telefonowałem w trakcie gwarancji, w sprawie ściągania mojego auta i efekt jak widaćJedynie UOKiK, bo to grubsza sprawa i dotyczy większej ilości aut.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
A moje auto od jakiegoś tygodnia nie ściąga !!! Zapytacie co z nim zrobiłem - nic. Po prostu auto samo z siebie zaczęło jeździć prosto. Oczywiście, jeśli jest znaczne pochylenie jezdni, to oczywiście będzie "uciekać" zgodnie ze spadkiem, ale na drogach z nieznacznym pochyleniem, ściągać przestało, a wcześniej w tych samych miejscach ściągało. Teraz jest tak, że przy takim nieznacznym pochyleniu drogi w prawo, kierownica jest nieznacznie przekręcona w lewo, ale jak ją puszczę, auto jedzie prosto bez ściągania. Nie wiem jak to wytłumaczyć, elektronika sama z siebie zaczęła prawidłowo działać? A może geometria się przestawiła. Gdyby nie było mi szkoda kasy, to bym podjechał do niezależnego warsztatu na pomiar, tak z ciekawości.
Jedno co się zmieniło, to to, że podniosłem trochę do góry kierownicę (w ramach normalnej regulacji na kolumnie), może to ma znaczenie? Faktem jest, że podnoszenie i opuszczanie kierownicy zmienia nieco jej położenie. Można to zauważyć na postoju przy wyłączonym silniku (kiedy nie działa wspomaganie) - kiedy podnosimy kierownicę do góry, skręca się ona nieznacznie w prawo, kiedy opuszczamy w dół, skręca się nieznacznie w lewo. Różnicę widać wyraźnie między skrajnym górnym, a skrajnym dolnym położeniem. Ale czy to ma wpływ na zachowanie się samochodu? Na pewno ma niewielki wpływ na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost (w zależności od ustawienia kolumny, będzie idealnie prosto, lub nieznacznie przekręcona), ale czy może to mieć wpływ na ściąganie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miszkaWitam,
ja tam się nie upieram że to wyłącznie G85Popieram, że należy wykonać jazdy próbne w tym z odłączonym wspomaganiem. Szkoda że Kolega kowal 2002 mieszka daleko od Krakowa (i na odwrót) można by się było spotkać i wspólnie zająć się tematem. Wszystko, co prowadzi do rozwiązani problemu jest pożądane.
Moje przypuszczenia że to G 85 oparłem na założeniu, iż wysyła on sygnał do jednostki sterującej i w wyniku tego uruchamiany jest silnik elektryczny wspomagania przekładni kierowniczej, który koryguje tor jazdy. Założyłem również, że jeżeli brak jest korekty toru jazdy, to albo czujnik G85 podaje sygnał w złym momencie, gdy kąt obrotu kierownicy jest już duży lub go wcale nie podaje w takiej formie aby nastąpiła reakcja, albo też jednostka centralna nie reaguje na ten sygnał. Trudny temat
SKODAJACK moim zdaniem SAP nic tu nie pomoże, ale warto spróbować, może coś się tam zmieniło. Sam do nich pisałem dwa razy i dwa razy telefonowałem w trakcie gwarancji, w sprawie ściągania mojego auta i efekt jak widaćJedynie UOKiK, bo to grubsza sprawa i dotyczy większej ilości aut.
Pozdrawiam
Ja też pomimo skąpej wiedzy technicznej mam dziwne wrażenie, że to elektronika daje w kość. Przejechałem już trochę kilosów różnymi samochodami i nigdy nic takiego mi się nie przytrafiło. Ale logicznie rozumując - skoro zbieżność jest OK, geometria sprawdzana na milion sposobów - to musi być coś innego przyczyną. W przyszłym tygodniu dalszy ciąg bojów w ASO!
Komentarz
-
Komentarz